Mää lähri eilen pitkäst aikka shoppailemaan viidennen viidest kans. Huru-ukko ei tapans mukkaa ymmärtäny yhtä kui joku viitti juast kaupois, ku vois tehrä jottain hyäryllisemppäki.Niinku esim. ulkoilla, ku ilma ol ku morssian. Noh, mee suunnistetti paikallise ostoskeskukse ja törmätti siäl mun hoitosisaruksii. Mää kyl tiäsi, ett Muumit on siel ostoskeskukses vierailul, mutt ihmetteli, et mikä siäl o menos, johon mun hoitotyttö sanos, ett siäl halata muumei. Heeki oli ollu. Mää sanosi niil lapsill, et pitäisköhä munki mennä halaamaan tota Nipsut, ku mä tykkään siit nii mahottomast.Lapset nauraa tirskus, et joo,joo......No sit törmätti neljäntte viidest ja toisse viidest ( meit ku on nii pal, ettei voi välttyy törmäämäst ain johonki). Heijä lapset kävi halaamas niit muumei ja mää yritin ottaa kuvei. Sit yhtäkki mä tyrkkäsi kännykkäni toisell viidest ja sanosi, ett ota kuva. Mää meni Nipsu luo ja kysysi silt, ett saaks mä halata sunt, ku mä tykkä sust ni kauhhiast. Ja tiäräk te mitä, me halatti nii, etten mä muista niin intohimosest halaanneeni Huru-ukkotka vähää aikka ;o) Voi ku tul hyvä miäli. Sit neljäs viirest sanos jotta semmost, mitä mää en ollu ajatellukka.Se on niin viisas nuar nainen (äittisäs tullu). Se sanos, jotta sin päin, että mää tykkää kuulema Nipsust ku me ollaa niin samanlaissii. Jestamandeera, mää rupesi sitä koton oikke miättimä tätä asia. Se on ihan totta. Nipsu pitäytyy vaan yhdes väris, ruskias, niinku mää mustas.Me pelätään molemmat vettä ja hukkumist.Ja se pelkkä muutenki monii asjoi, mutta se ei anna niille niin suurt jalansijaa etteikö se taistelis niitten pelkojen voittamiseks. Mää olen iha samalaine. Sit Nipsu rakastaa kaikkee kiiltävää niinku mäkin( tämän se neljäs erityisesti mainitsi yhtäläisyytenä). Ja se tykkää rahast, niinku mäkin, mut mä tykkään vaan tuhlata sitä, en kerätä. Niin ja sit on viäl ainaski yks yhristävä tekijä, eli se, et me molemmat tykätä syämisest. Kun mä näit miättisin, niin ajattelin, et olin käyny niinku itteeni halamaas ja sanomas, ett mä tykkää sust nii kauhhiast.Nipsu kävi niinku terapiast mulle. Nyt mä haastan teijät muutki miettimä, mikä Muumihahmo sää oles.Mieti,mieti.......se on mielenkiintoist.

               Kuva004.jpg;jsessionid=efbN4-G7AKPqo__Hm