"Huru on niin tosi. Ja Sesile positiivinen.
Rakkaus kolmantena sängyn laidalla.
Niin pysyvät nämä kolme, ja suurin niistä on rakkaus."
                             (Aino Suholan tekstiä,nimet muutettu)

Yhtenä päivänä Hurun tultua töistä kotio, ilimootin sille, notta nysson sitte vissihin meirän avioliiton loppu. Vähäpuheisena miähenä Huru tokasi, notta mikä nyh? Selitin sille, notta haumasin yhtäkkiä, notta vihkisormuksesta on timantti puronnu, mahtaako enteellä pahaa? Huru lupas viärä sormuksen kultasepän liikkeesehen ja laitattaa uuren timantin, suuremmanki jos haluan. No loppupeliis siinä kävi kummiski niin, notta meikä vei sen itte ja laihiaalasena tyyryyn samankokoosehen ku avioliiton aluski.Mitä sitä ny pröystäälemähän. No yhtenä iltana ku oltihin jo menty nukkumahan, Huru kysy, notta koska sormuksen saa hakia, lupas hakia sen ja viälä maksaakki. Mä sanoon, notta en mä tiärä haluanko sitä enää ollenkaa, ku oon miättiny notta jos otan avioeron. Huru oli vähä aikaa hilijaa ja sano, notta "soot vissihin kyllästyny pesemähän mun sukkia". Meikä äimänkäkenä ihimetteli, notta kuinka se voi tiätää mun ajatukset, molin nimittäin sinä päivänä pessy tummaa pyykkiä ja Hurun sukkien kohoralla meinas tulla kirosana. Se ku käy pururaralla lenkillä, niin sitä sahanpurua on kaikki paikat täys, eikä vähite siälä sukan sisäpualella, Huru ku vetää sukat jalasta niin, notta oikia puali jää sisälle. Mä laiskana ihimisenä heitän ne vaan koneesehen ja sitte ku rupian kääntämähän niitä puhtahana, niin ne purut on kaikki siälä viäläki :o(   En kyllä ollu puhunu sille sukista mitää. Mutta sitte hokasin taas, notta maharollisesti mun ei tarvitte siitä avioeroa ottaakkaa, ku en oo ihan varma ollahanko me eres naimisis. Mä en oo nimittäin nähäny Hurun sormes ikinä sormusta, en eres silloon ku meirät oletettavasti vihittihin. Se ku oli silloon jo niin hajamiälinen, notta oli unohtanu sormuksen kotio ;o) HEI, jospa meikä onki sinkku!!!

Ei vaiskaa, emmä siitä eroa ota, molisin ihan hukas iliman Hurua, son niin IHQ ja TOSI ja Sesile on niin positiivinen ;o) Ja sängyn reunalla istuu kolomantena rakkaus ja suurin niistä on RAKKAUS.